Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for SeniorSam.dk

Generelle oplysninger
SeniorSam.dk
Løven 9B, 9200 Aalborg SV
E-mail: info@seniorsam.dk 
Tlf.: +45 92 72 55 00
CVR-nr.: 33082037

På SeniorSam.dk sælges hjælpemidler og fodtøj til seniorer. Vi forhandler bl.a. gangredskaber, møbler, hjælpeartikler, kropspleje og køkkenredskaber til private og institutioner, samt fodtøj af høj kvalitet.

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.SeniorSam.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, med mindre andet udtrykkeligt er aftalt.


Priser
Alle priser er opgivet i danske kroner (DKK) inkl. moms. Der påløber ikke yderligere gebyrer eller omkostninger. Kreditkortgebyr for betaling med Dankort betales af Seniorsam.dk.


Betaling
På denne hjemmeside kan der benyttes følgende betalingskort som betalingsmiddel. Dankort, Visa/dankort, eDankort, MasterCard, Maestro, Visa, Electron og JCB.
Du kan også benytte MobilPay, eller købe på kredit med en konto hos ViaBill.  

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne pakkes hos os og der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

EAN betaling kan foretages af offentlige Institutioner.
Alle priser er angivet inkl. dansk moms. 

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit  


Betalingssikkerhed
Du er altid sikret mod misbrug, når du køber via dit betalingskort på internettet. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede, og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Seniorsam.dk eller andre har mulighed for at læse dataene. 


Forsendelse og levering
Vi leverer via GLS direkte på din adresse eller i en pakkeshop valgt af dig.
Du bestemmer selv leveringsform.
Vi bestræber os på at levere indenfor 1-2 arbejdsdage, der kan dog på enkelte varer være angivet en længere leveringstid.


GLS
- Ved samlet køb over kr. 299,- leveres fragtfrit* til en GLS pakkeshop.
- Ved køb under 299,- koster det kr. 39,- til en GLS pakkeshop.
- Levering direkte hjem til dig med GLS koster kr. 59,- uanset købsstørrelse*

Du vælger selv i hvilken Pakkeshop, du vil hente din pakke. Når du indtaster din mailadresse og dit mobilnr. sender GLS automatisk en mail/sms til dig, når din pakke er klar til afhentning. Husk at medbringe gyldigt billede ID, når du henter pakken.

* Enkelte produkter er så store, at de bliver behandlet som volumen pakker og derfor pålægges kr. 129,- i fragt. 

Fragtprisen vil altid fremgå af indkøbskurven og din ordrebekræftelse. 

Varer kan altid afhentes fragt- og gebyrfrit i vores fysisk butik i Aalborg. 


Fortrydelsesret
Hos os får du 90 dages fortrydelsesret. Købeloven siger kun 14 dage, men det har vi udviddet til 90 dage.  

Fortrydelsesfristen udløber 90 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 90 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. 

Det hurtigste vil være, at du benytter medsendte returlabel, til at sende varer retur, vedlagt en udfyldt fortrydelses-/ombytningsformular. Formularen er vedlagt sammen med dine modtagne varer.

Du kan også sende en mail til info@seniorsam.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. 


Fortrydelse af en del af købet.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


Returnering
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
 
Det hurtigste og billigste vil være, at benytte den medfølgende returlabel. Denne koster kun kr. 50,- at benytte og modregnes i beløbet der refunderes.

Du kan også returnere varerne i en af vore fysiske butikker, så fratrækkes de 50,- kr. selvfølgelig ikke.

Du behøver ikke skrive til os før du returnerer.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: EL-Scootere, Møbler og motionscykler.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 250,- kr.


Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, senest 3 hverdage fra den dag, hvor vi har modtaget dine varer retur.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 


Varen sendes til:
Benyt venligst den medfølgende returlabel.

eller send til

SeniorSam
Løven 9B
9200 Aalborg SV.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Reklamationsret
Som forbruger har du - i henhold til Købeloven - 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvis du ønsker at reklamere over en vare købt hos SeniorSam.dk skal du sende en skriftlig reklamation på E-mail til: info@seniorsam.dk

Af hensyn til en hurtigere sagsbehandling beder vi dig inkludere en beskrivelse af fejlen eller manglen, så vender vi tilbage inden for 2 arbejdsdage. Reklamationer over fejl ved en vare skal ske inden for rimelig tid, efter at du har opdaget fejlen eller burde have opdaget fejlen ved en almindelig gennemgang af varen.

SeniorSam.dk betaler returfragt i forbindelse med en reklamation, når denne er berettiget. NB! Husk at vedlægge faktura eller kopi af denne ved returnering af en vare.

Hvorledes returnering skal foregå, bliver oplyst af SeniorSam.dk

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi fragtomkostningerne. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  


Persondatapolitik 
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Senior-Sam A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige er Senior-Sam A/S

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@seniorsam.dk.


Ordrebekræftelse
Efter bestilling vil du modtage en ordrebekræftelse via E-mail.


Forbehold
Eventuelle tilbud gælder så længe lager haves.


Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte jesper@seniorsam.dk hos SeniorSam.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Via Klageportalen for Nævnenes Hus

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

SeniorSam

Løven 9B, 9200 Aalborg SV

info@seniorsam.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

Ordrenr.: __________

 

Varenr.: ____________________      Varetekst: _____________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 17.06.2022